AcasaAcasa  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  

Distribuiţi|

Tutorial scripting [AMXX]

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos
AutorMesaj

avatar

Administrator
Rank: Administrator
Mesaje : 305
>
CS Status : Cs
>
Detinator Steam : Da
>
Localitate : TutorialCs
>
Data de inscriere : 29/01/2012
>
Varsta : 23
>
MesajSubiect: Tutorial scripting [AMXX] Lun Ian 30, 2012 4:13 am


Salut!Mi-a venit ideea de a face un tutorial pentru a ii invata pe cei dornici sa "scripteze".Probabil nu sunt in masura sa fac acest tutorial pentru ca pe acest forum exista scripteri foarte buni dar totusi o sa incerc.

[size=150]1. INCLUDEREA FISIERELOR[/size]
Includerea fisierelor se realizeaza prin 2 cai:
Cod:
#include <fisierul>
Cod:
#include "fisierul"
Folosind prima cale , fisierul este cautat in directoarele standard(In cazul AMXX directorul standard este include).
Folosind a doua cale , fisierul este cautat in directorul curent , apoi in cele standard(In cazul AMXX directorul curent este scripting).Aceasta forma
Atunci cand facem un plugin AMXX , va trebui sa includem mereu amxmodx:
Cod:
#include <amxmodx>
Daca pluginul contine si comenzi care pot fi folosite de admini , atunci va trebui sa includem si amxmisc:
Cod:
#include <amxmisc>

[size=150]2. CONSTANTE SIMBOLICE[/size]
Definirea constantelor simbolice se face astfel:
Cod:
#define NUMELE_CONSTANTEI VALOAREA_CONSTANTEI
Acest lucru face ca in toata sursa , NUMELE_CONSTANTEI sa fie inlocuit cu VALOAREA_CONSTANTEI(exceptie comentariile).
Scopul acestora este de a usura editarea surselor.
Exemplu:
Cod:
#define COMUNITATE eXtreamCS

[size=150]3. PRINTAREA MESAJELOR[/size]
Exista patru tipuri de mesaje: mesaje hud , mesaje in chat , mesaje in consola si mesaje centrate.

[size=150]3.1. MESAJE HUD[/size]
Printarea mesajelor hud se face prin intermediul:
Cod:
set_hudmessage(...)
shoe_hudmessage
Vom vorbi acum despre set_hudmessage.Este alcatuit din:
Cod:
set_hudmessage ( red, green, blue, Float:x, Float:y, effects, Float:fxtime, Float:holdtime, Float:fadeintime, Float:fadeouttime, channel )
red , green , blue reprezinta culoarea mesajului.
Float:x , Float:y reprezinta pozitia mesajului.
effects reprezinta efectele mesajului:
Cod:
0 = fade in/fade out
1 = flickery credits
2 = write out (training room)
Float:fxtime , Float:fadeintime , Float:fadeouttime reprezinta timpii la care efectele se schimba
Float:holdtime reprezinta cat timp apare mesajul pe ecran.
channel reprezinta canalul pe care este trimis mesajul.Exista 4 canale per jucator.
Uitati aici un exemplu:
Cod:
set_hudmessage ( 200, 100, 0, -1.0, 0.35, 0, 6.0, 12.0, 0.1, 0.2, 4 )
Dupa ce am stabilit setarile mesajului , este timpul sa il printam cu show_hudmessage:
Cod:
show_hudmessage ( index, message[], ... )
index reprezinta jucatorul cui i se va afisa mesajul [ 0 - tuturor ] [ id - doar acelui jucator care a actionat comanda]
message[] reprezinta mesajul ce va fi afisat
Exemplu:
Cod:
set_hudmessage(200, 255, 0, 0.04, 0.48, 0, 6.0, 12.0)
show_hudmessage(id, "www.eXtreamCS.com)

[size=150]4. FOLOSIREA CONSTANTELOR SIMBOLICE[/size]
Pentru ca NUMELE_CONSTANTEI sa ia valoarea VALOAREA_CONSTANTEI trebuie sa efectuam niste modificari in sursa.
Am definit mai sus o constanta numita COMUNITATE cu valoarea eXtreamCS.
Mai jos avem o linie de cod ce printeaza un mesaj in chat:
Cod:
client_print(0, print_chat, "Tutorial facut pentru comunitatea eXtreamCS!")
Acum vom face o modificare pentru a citi valoarea constantei:
Cod:
client_print(0, print_chat, "Tutorial facut pentru comunitatea %s!", COMUNITATE)

[size=150]5. COMPILAREA CU CONDITII[/size]
Compilarea cu conditii permite includerea/excluderea unor portiuni din sursa in functie de conditiile puse.
Aceasta se face astfel:
Cod:
#if CONDITIE
      SECTIUNE
#endif
Pentru ca aceasta parte de cod sa fie valida , conditia trebuie definita.Uitati mai jos un exemplu:
Cod:
#define ARATA_COMUNITATEA 1
#define COMUNITATE eXtreamCS

#if ARATA_COMUNITATEA
    client_print(0, print_chat, "Tutorial facut pentru comunitatea %s!", COMUNITATE)
#else
    client_print(0, print_chat, "Tutorial facut de KronoS")
#endif

[size=150]6. COMENTARII IN SURSA[/size]
Comentariile din sursa sunt foarte folositoare deoarece putem explica ce am facut prin niste linii de cod.Exista doua moduri prin care puteam sa facem comentarii:
Cod:
//Tutorial facut pentru comunitatea eXtreamCS
Cod:
/*Tutorial facut pentru comunitatea eXtreamCS*/
Daca doriti sa folositi prima forma , iar comentariul se intinde pe mai multe randuri , trebuie sa adaugati // in fata fiecarui rand de comentariu.
A doua forma este recomandata deoarece la inceputul comentariului se pune /* iar la sfarsit se pune */
Avantajul este ca nu mai trebuie sa puneti simbolurile in fata fiecarui rand!
ATENTIE: Comentariile din sursa nu sunt compilate

[size=150]7. INREGISTRAREA PLUGINULUI[/size]
Inregistrarea pluginului se foloseste pentru a printa informatii despre plugin(Numele pluginului , Versiune , Autor).
Se face astfel:
Cod:
register_plugin("Numele pluginului", "Versiunea", "Autorul")
Acest cod poate fi folosit in:
Cod:
public plugin_init
Cod:
public plugin_precache
De asemenea pot fi folosite si constantele simbolice:
Cod:
#define PLUGIN "Plugin eXtreamCS"
#define VERSIUNE "1.0"
#define AUTOR "KronoS"

public plugin_init()
{
register_plugin( PLUGIN, VERSIUNE, AUTOR)
}

[size=150]8. INREGISTRAREA COMENZILOR[/size]
Inregistrarea comenzilor se foloseste pentru a executa anumite linii de cod pe jucatorii care folosesc acele comenzi.
De exemplu:
Cod:
public plugin_init()
{
register_clcmd("say comanda", "executa_comanda")
register_clcmd("say_team comanda", "executa_comanda")
register_clcmd("comanda", "executa_comanda")
}

public executa_comanda(id)
{
client_print(id, print_chat, "Tutorial facut de KronoS")
}
Cand un jucator tasteaza in chat , team_chat sau consola comanda , in chat va aparea mesajul:
Cod:
Tutorial facut de KronoS

[size=150]9. INREGISTRAREA COMENZILOR DE ADMIN[/size]
Inregistrarea comenzilor de admin se foloseste pentru a executa anumite linii de cod pe jucatorii pe care au fost folosite acele comenzi.Vom inregistra comanda amx_kill care omoara jucatorul pe care este folosita comanda.
In public plugin_init adaugam:
Cod:
register_concmd("amx_kill","kill_player",ADMIN_KICK,"-<nume> Omori jucatorul respectiv")
Acum facem un nou public numit kill_player:
Cod:
public kill_player(id,level,cid)
{
}
In publicul kill_player , verificam daca jucatorul este admin.Daca nu este , comanda nu este executata si apare un mesaj:
Cod:
if(!cmd_access(id,level,cid,2))
{
client_print(id, console_print, "Nu ai acces la aceasta comanda")
return PLUGIN_HANDLED
}
Dupa aceste linii , adaugam:
Cod:
new arg[32]
read_argv(1,arg,31)

new player = cmd_target(id,arg,7)
if(!is_user_alive(id)) /*Verifica daca jucatorul este in viata*/
    return PLUGIN_HANDLED
client_cmd(player,"kill")  /*Omoara jucatorul*/
return PLUGIN_HANDLED
In final va arata asa:
Cod:
#include <amxmodx>
#include <amxmisc>

public_plugin_init()
{
register_concmd("amx_kill","kill_player",ADMIN_KICK,"-<nume> Omori jucatorul respectiv")
}

public kill_player(id,level,cid)
{
if(!cmd_access(id,level,cid,2))
{
client_print(id, console_print, "Nu ai acces la aceasta comanda")
return PLUGIN_HANDLED
}
new arg[32]
read_argv(1,arg,31)

new player = cmd_target(id,arg,7)
if(!is_user_alive(id)) /*Verifica daca jucatorul este in viata*/
    return PLUGIN_HANDLED
client_cmd(player,"kill")  /*Omoara jucatorul*/
return PLUGIN_HANDLED
}

Autor: KronoS
Voi mai completa!
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://tutorialcs.forum.st

avatar

Fost moderator
Rank: Fost moderator
Mesaje : 217
>
CS Status : Smecher
>
Detinator Steam : Poima
>
Localitate : Pe luna exceptand luna
>
Data de inscriere : 23/02/2012
>
Varsta : 18
>
Localizare : Pe luna
>
MesajSubiect: Re: Tutorial scripting [AMXX] Joi Feb 23, 2012 9:19 am

Bravo excelent tutorial!

_________________
aJo0k3r va vede pe toti aveti grija ce faceti

Nume: Giorgian
Varsta:12
Contact: obc_obc@yahoo.com
Poster freaker
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://www.tutorialcs.forum.st

Tutorial scripting [AMXX]

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
 :: Counter-Strike 1.6 :: Tutoriale :: Tutoriale-